Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

tisdag 25 maj 2010

Vad tror ni?

Om jag skulle starta ett litet företag på det sätt som man BORDE starta företag, dvs säga för sig själv "nu har jag ett företag" och sen är det klart, strunta i skatteverket, bolagsverket och alla andra verk man idag "måste" ge sin tid till för att slippa kidnappas och slängas i en fängelsehåla.

Hur länge skulle jag klara mig tror ni?


Det känns ju som att man skulle kunna sköta det hela rätt så diskret, t.ex. en webbshop där folk får köpa nånting och betala via kontanter i ett kuvert till en anonym postbox - eventuellt inte ens i den ort där man bor. Inga adresser eller liknande på hemsidan. Sidan hostas dessutom av nåt företag som främjar anonymitet på internet.

Okej, är jag så hemlig lär inte många kunder våga ta risken att handla, men vi bortser från den detaljen tills vidare.

Skulle skatteverket sätta polisen på att spana på postboxen 24/7 i flera veckor? Jag kanske bara tömmer den en gång i veckan eller mer sällan. Jag tror inte att det skulle gå så långt för en liten anonym webbshop som inte ser ut att ha större omsättning än några tusen i månaden.


Det vore rätt bra om det skulle funka.


Förresten vet jag att skatteverket är inne här och läser ibland (creeper är min vän) så nån därifrån kanske kan svara? Det går ju bra att vara anonym...

Inga kommentarer: