Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

tisdag 11 maj 2010

Svar på första brevet.

Hej
Arboga kommun har mottagit din e-post och kommer inte att behandla frågan vidare.
Hälsningar
Ylva Petersson
Kommunsekreterare
Arboga kommun




Arboga kommun använder blå text fast kommunstyrelsen är övervägande röd. Vad är symboliken bakom detta tro?

Det här var väl i stort sett det sämsta svaret jag kunde få. Noll möjlighet till vidare diskussion. Eller? Tips på hur jag kan spinna vidare mottages tacksamt.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker du kan be om en motivering till varför frågan varken besvaras eller behandlas.

Niklas sa...

Kanske borde göra det. Men de kommer antagligen bara säga att det är en nonsensfråga och att jag bara driver med dem.

Unknown sa...

tråkigt svar :( Det där blir man ju lite sur av. "End of discussion" liksom. "Knip käft och fortsätt betala skatt!"

Tycker detta är av stort intresse. Går det bra om jag kopierar dessa brev till min blogg och såklart länkar till din blogg osv och skriver så man fattar att det hela var din grej?

Niklas sa...

Det går jättebra! Du själv kan ju skriva och fråga Hudiksvalls kommun hur dom tänkte när dom pumpade in nån miljon i folkets hus fast de visste att det skulle gå i konkurs strax efteråt.

Eller rättare sagt, fråga varför de trodde att dina föräldrar (gissar att inte du betalar så mycket skatt än) skulle vilja slänga bort pengarna så.

Unknown sa...

Ja det ska jag faktiskt ta och göra! Kanske inte fråga om just det, men någon "nonsens" fråga iaf!