Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

torsdag 27 maj 2010

Sorglig människa.

Tror knappt jag sett någon så skamlös hyllning till totalitarism, underkastelse, tvång och lydnad.


Skojar fru (fröken?) Wollin med oss eller är hon sån där på riktigt?


Don't get me wrong, det är okej med mig om hon vill bli bunden med ett rep som räcker precis till en promenad mellan köket och tvättstugan, eller om hon vill att nån säger åt henne hur fort hon får köra på vägarna. Uppenbarligen har hon inte tillräcklig förmåga till framförhållning, riskbedömning och förståelse för fysikens lagar för att släppas lös på en väg utan hastighetsskyltar. Inte heller verkar hon klara av att kommunicera på ett vuxet sätt med sina barn och därmed komma överens om hur många glassar som är en lagom daglig dos.

Om hon inte lyckas få sina barns pappa att stanna hemma tillräckligt mycket med barnen (vad är det för hjärtlös pappa som inte vill vara hemma med sina barn isåfall?) utan att hota med beväpnade män i uniform så är det synd om henne även av den anledningen, men det är knappast skäl nog att hota alla andra pappor med straff.


Återigen, jag hoppas att det är ironiskt, isåfall är den rätt bra eftersom jag inte fattade det.

Tyvärr tror jag inte det. Isåfall hoppas jag i alla fall att hennes idiotiska krönika kan öppna några ögon för vilket vansinne hon förespråkar och att de vänder sig till den goda sidan istället.

Inga kommentarer: