Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

tisdag 14 april 2009

Vi får den, vi tar den

Lägenheten här bredvid.

Igår kväll blev det "klart", tror jag. Det var ingen av dom andra som hade hört av sig än så vi fick den om vi ville och det ville vi, så jag antar att det kan kallas klart.

Fast eftersom jag är inte är en sån som gärna ropar hej förrän jag korsat bäcken ett par tre gånger och dessutom byggt en bro över så väljer jag att vänta med glädjeropen tills kontraktet är skrivet och pengarna bytt ägare. Helst ska vi ha flyttat in helt också. DÅ ska jag ropa hej, sen ska jag ropa "ge mig ett jobb!".

Eller kanske rättare sagt "Ge Ida ett jobb!" som envisas med att vi prompt måste flytta trots att pengarna flyger iväg fortare än dom kommer in. =P


Nåja, nu får vi göra det bästa av situationen. Själv ska jag ringa till ca hundra (nja) åkerier idag och jaga sommar-/extrajobb. Skulle det misslyckas totalt får jag väl söka mig till nån annan bransch, t.ex. lager eller så. Det ordnar sig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis! Även om du nu väntar med glädjeropen som du beskriver. ;)

Vi har iaf inte hört nåt än från Mullsjö. Alltså, vi tittade på denna lgh den 4 april. Dom som var delägare berättade att det var en före oss som ännu inte bestämt sig, jag sa JAA på plats, direkt. Men har man inte första tjing får man vänta. Men ska man behöva vänta så här länge? Jag undrar. Kanske är det så att lgh redan är tjingad och att man helt enkelt struntar i att kontakta oss? Hm. Man undrar hur lång betänketid man ska få egentligen.

Vi har ju uppsägning här och tänka på. Och är det så att lgh i Mullsjö gått oss förbi så borde dom hört av sig så man fått tid på sig att söka vidare.

Det har gått mer än två veckor nu... och jag väntar fortfarande.

//M

Niklas sa...

Ja, det låter ju lite segt att vänta så länge! =/