Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

onsdag 29 april 2009

Värdelös dag

Till att börja med vaknade jag 2 minuter innan tåget skulle gå, så det blev ingen skola idag. Det kan man ju tro är skönt men inte för mig. Jag känner mig nämligen så klantig så jag måste straffa mig själv genom att hårdplugga hemma istället när jag varit så dum och dålig.

Tror ni det har gått bra? Nej, självklart inte. Jag har fastnat vid datorn, planterat om en tomatplanta, tätat ett fönster, legat på sängen och stirrat i taket och läst lite i ett flygmotorkompendium. Total pluggtid under dagen: 30 minuter ungefär.



Sen får jag en stark lust att ta bilen och köra ut på närmsta skogsväg och gräva ner mig under en sten bara jag tänker på allt som måste göras.



Jag måste baka, diska, städa, ringa skellefteåkraft (som jag borde gjort för 2 veckor sen), ringa mälarenergi (som jag också borde gjort för två veckor sen - förresten, vad är det med elföretag och e-mail? Det går inte att få svar inom en vettig tidsram via e-mail, åtminstone inte från mälarenergi.), cykla/springa/gå - det är ju fint väder för en gångs skull i det här värdelösa skitlandet, skriva blogg om hur värdelöst det här värdelösa skitlandet är, läsa på monopoltidningen "hela hälsingland" om hur extra skitvärdelöst Gävleborg är (som iofs gör mig liiite glad eftersom jag flyttat därifrån, men tycker synd om mina släktingar som bor kvar), tänka på hur uselt jag har det som MÅSTE så många saker för att sen komma på att jag får skylla mig själv eftersom det är jag som tvingar mig själv till 99% av alla måsten.



Nä, det här är inte någon bra dag. Som tur är har jag nyss sovit bort över en timme av den.



Jag avslutar med en hälsning till just den här dagen, skamlöst stulen från den underbara boken Den som inte tar bort luddet ska dö.

"Må lössen från tusen kameler hemsöka edert könsorgan".

Inga kommentarer: