Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

söndag 26 april 2009

Need For Speed Undercover

Blev nyss helt färdig med det. Ganska bra spel fast lite väl usel bilfysik. Det är iofs mer ett "arkadspel" men lite bättre känsla vore inte helt fel när det trots allt rör sig om ett bilspel. Det var ungefär som att köra med slicks på sandpapper, nästan hur mycket grepp som helst.

Som sagt ganska bra ändå. Gillar man spel som Need For Speed-serien, Juiced och lite GTA så gillar man det här, det är jag rätt säker på.
Om man som jag hellre sitter och kör verkligare spel ("simulatorer") som Race07, GTR eller GP4 så gör man nog bäst i att inte skaffa det. Åtminstone inte betala...


Nu längtar jag tills vi flyttar, för då ska jag köpa ratt till datorn!

Skulle helst vilja ha en Logitech G25 - rattarnas ratt! - men jag har bestämt mig för att istället köpa en Logitech MOMO Racing. Halvbillig men sägs ändå vara bra.

EDIT: Det har jag inte alls det, lutar mer åt Logitech Driving Force GT.


Visst, pengar växer inte på träd och speciellt inte nu, men man kan ju inte bromsa sig ur en uppförsbacke. Ju gladare man är desto bättre mår man och en ratt till datorn gör mig glad.

2 kommentarer:

Emelie sa...

Jag höll på med NFS Underground 2 ett tag. Lyckades aldrig klara det. Gav till slut upp.

Skitspel.

Niklas sa...

Hahaah okej. =) NFSU (alltså "ettan") spelade jag i början av gymnasiet när det kom och det var riktigt kul. Bästa need for speed som jag vet iaf, fast det är många jag inte testat.