Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

torsdag 16 april 2009

Rolig granne(?)

En eventuellt rolig granne har planer på att ockupera mitt och Idas förråd nere i källaren. Plötsligt en dag efter att vi bott här i 8 månader med förrådet som vi fick när vi köpte lägenheten så satt det en liten lapp på förrådsdörren.

"Det är mitt förråd
Kristofer Karlsson lägenhet 83"


Visst, det står en liten lapp med siffrorna 83 högst upp på dörren, men det är vårt lås på dörren och våra grejer där inne.

Svarade på lappen igår med ett kort och gott "Nej." och idag hade han svarat på vårt lilla analoga chatrum:

"Jo, kommer
Bryta upp de
på söndag 19de!" (jag avstår här från att ta billiga poänger för meningsbyggnad och stavning)


Imorgon tänker jag gå ner och vänligt men bestämt fråga varför han har kommit på dom här dumheterna så här 8 månader för sent. Funderar på att beväpna mig ifall det är en galning, men tror jag tar risken ändå.


Ber han snällt och erbjuder ett annat förråd i lika bra läge så kan jag helt klart tänka mig att byta självmant, annars vet jag inte. Kanske kan gå med på att byta om han sköter hela flytten. Tänker inte lyfta ett finger när han skriver så där otrevliga lappar, eller borde jag? Vad tycker ni?


Dessutom lär det väl vara ganska olagligt att bryta sig in i nån annans förråd oavsett om man aviserar inbrottet i förväg?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kanske nåt för Aschberg och Grannfejden ;)

Haha... jag fick mig ett gott skratt av ditt inlägg och det behövde jag.

//M

Niklas sa...

Det löste sig fredligt som tur var! Han hade inte fått nåt förråd när han flyttade in och började tröttna på att vara utan. =) Han skulle ta det med vicevärden iaf, så slutet gott allting gott för min del.

Anonym sa...

dock var det väl du som har ockuperat hans förråd, du borde ju får ett förråd med din lägenhetsnummer inte hans - svårt med logiskt tänkande?

Anonym sa...

du borde ju få ett förråd med din läg.nr, eller hur?