Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

torsdag 23 april 2009

Det blir bara värre och värre

Läs det här!


Det här börjar braka iväg och bli en sån fullkomlig skandal och ett så totalt rättshaveri så snart är den enda möjligheten att totalt lägga ner och starta om rättssytemet och eventuellt hela staten från grunden!

Förvisso bra på sätt och vis men otroligt beklagligt att politikerna och åklagare/poliser/domare är så pengahungriga och dumma att dom låtit sig köpas (ja, nu finns inga tvivel längre, politikerna som röstar igenom IPRED m.m. är köpta - så är det bara) av "Hollywood".


Idioti. Skam. Jag vet inte vad jag ska säga mer. Det känns lite som det kanske kändes i Sovjet i mitten av åttiotalet eller så. Ingen aning faktiskt men både statskupp och inbördeskrig känns betydligt mer aktuellt nu än för 5-6 år sen.


Den som vågar får gärna "se mig i ögonen" och säga att han eller hon tycker utvecklingen i Sveriges rättsystem är positiv.

2 kommentarer:

Emelie sa...

Jag säger bara en sak - Moderat regering..

Var tvungen att ta tillfället i akt. Det är faktiskt dom som haft regering de senaste åren. ;)

Niklas sa...

Jag bjuder på den. =P Fast jag vet lika väl som du att det inte bara är därför.. =D