Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

lördag 4 april 2009

Konsten att hitta en PH-mätare...

Så vitt jag kunde se fanns ingen PH-mätare för jord på vare sig Bauhaus, K-Rauta, Blomsterlandet eller en annan blomaffär som jag inte minns namnet på.


Däremot har jag sett såna många gånger förr, när jag inte ville ha nån. Det är ju oftast då man ser saker.


Vi har alltså varit i Örebro idag. Som vanligt är jag trött och fattig efteråt.


Vi har handlat blomlådor till balkongen, 2 x 100cm. 2 stora krukor, en till kaktusar och en till passionsblomman som bor ute. Blomnäring, pärmar och en filt.

Och förstås IKEA-mat. Köttbullar med potatis, sås och sylt är nog bland den mest underskattade maten. Den är ju så vanlig men väldigt väldigt god.



Jag hoppas verkligen att min bil blir stabilare imorgon när jag byter till sommarhjulen. Den borde bli det, men jag är lite tveksam. Nästa gång jag byter bil ska jag köpa en som är riktigt stabil. I bästa fall hinner jag upptäcka en okänd rik släkting innan dess som jag ärver sisådär 100 miljoner av. Isåfall blir det en Ferrari eller Lamborghini. Där ser du okända släkting, se till att hitta mig. Dina pengar kommer att göra nytta!

Inga kommentarer: