Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

torsdag 2 april 2009

Nordkorea gräver sig djupare ner i sin lilla grav

Hotar Japan...

Inte så smart tror jag.


Något säger mig att så fort Nordkorea ger resten av världen en chans så kommer dom bombas sönder och samman på några veckor.


Ungefär som när den klena lilla killen kommer till skolan cyklandes på en rosa tjejcykel med en grön musse pigg-cykelhjälm och neongrön reflexväst. Och glasögon förstås. You get my point. Levande måltavla kan man kalla det.



Förresten förstår jag inte varför GWBushs "krig för frihet" aldrig spreds till Nordkorea. Kan det ha att göra med landets brist(?) på olja och andra värdefulla saker?


Kommunistdiktaturer är lite obehagliga. Vi kanske ska exportera dit Lars Ohly. Han skulle säkert känna sig som hemma och göra landet lite mindre läskigt. Jag menar, vem kan vara rädd för Lars Ohly?

4 kommentarer:

Anonym sa...

De kan inte bomba landet så länge de inte vet vad de ska göra av det efteråt.

Anonym sa...

De kan inte bomba landet så länge de inte vet vad de ska göra av det efteråt.

Alex sa...

Visst kan dom bomba landet men till vilken syfte?


Låt mig gissa Israel?

Niklas sa...

Nu förstår jag inte riktigt vad nån av er menar, men... Resten av världen kunde ju t.ex. bomba ut sina aggressioner på Nordkorea för att få bort deras galna diktator inkl. armé så att dom stackars nordkoreanerna kan få känna på livet i den verkliga världen.


Fast nu när jag tänker efter så måste dom förstås inte göra det, kanske inte ens har nån lust med det. Isåfall fine, jag tvingar ingen. Men det känns lite taskigt att alla stackars nordkoreaner måste gå runt och agera skådisar i Kim Jong Il's lilla fars.