Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

torsdag 9 april 2009

En smärre skandal under uppsegling?

Jag ska försöka lägga fram fakta här utan att ta ställning. (Tveksamt om jag kommer lyckas.)


Så här började det: http://trotsaldern.blogg.se/2009/march/kanal-10-var-fralsare.html

Sedan skickades det här "hotfulla" (läs ironiska) mailet till söderhamns teknikpark:

"Hej kära teknikparken,

Vi är ca 100 stycken anhängare av Al-qaida. Vi blev så otroligt glada när vi såg att ni infört Kanal 10 som standardutbud. Vi tänkte att ni kanske också har lust att införa Al-qaidas interna tv-kanal från Afghanistan? Det vore verkligen ett stort plus för oss om vi kunde ta del av deras syn på Koranen direkt på tv istället för att behöva ringa dyra utlandssamtal. Dessutom vore det väldigt smidigt för oss att veta när vi ska samlas för att bestämma vem som ska bomba vilken teknikpark. Det skulle helt enkelt underlätta vår vardag om ni ville bistå med detta.

Mvh
Trogna tv-tittare"



Resultatet av ovanstående mail som väl knappast kan tas seriöst av någon blev:

http://trotsaldern.blogg.se/2009/april/nej-vi-kan-inte-ta-kritik.html


Hot om våld i form av polisanmälan.


Proportioneligt, verkligen.


Dessutom direkt från VD:n för det kommunala bolaget "Söderhamn Nära" som har hand om båda vatten, värme, el, tv och bredband i kommunen.


Överreaktion så det bara smäller om det i mina ögon. Ooops där föll idén om att vara opartisk.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Söderhamn is Söderhamn... så är det. Ingenting att göra åt. Tyvärr.

Sen en annan sak, Söderhamns kommun blev sura för att dom "bara" får 14 miljoner av Reinfeldt. "det är ett hån att få så lite", tyckte det röda kommunalrådetEller. Det gröna kommunalrådet tyckte däremot att det var så positivt med 14miljoner. Men så måste man ju hålla sig väl med alliansen då. Om man är centerpartist menar jag.

Nåja. Nu är det inte länge till innan man kommer härifrån. Usch, jag låter bitter, men det är jag inte. Bara besviken. På Söderhamn. Fast teknikparken har jag sluppit sen ett år, vår privata hyresvärd satte in telia i vår lgh.

//Malin H

Niklas sa...

Okej, ja man kan ju antingen se glaset som halvtomt eller halvfullt...


Tar det som att du är nöjd med Telia, det låter ju bra. Själv har jag Tele2 och det funkar riktigt bra förutom strulet som var när vi först flyttade in...