Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

fredag 17 april 2009

Härligt

Inte ens The Pirate Bay's något märkliga dom kan få ner mitt humör just nu.


Jag var nyss på min nya blivande arbetsplats (eller iaf kontoret) och pratade med nya chefen och så.

Fick lite lappar att fylla i och läsa och förklarat mer exakt vart jag ska köra osv. Det blev en väldigt snabb introduktion (fast jag fick vänta över en timme på att han skulle bli klar med ett annat möte före) men direkt när skolan är slut ska jag åka med två veckor (en på vardera av dom två turer/områden jag ska ha) "på egen bekostnad" och lära mig rutinerna. På egen bekostnad betyder alltså gratis förutom tidsåtgången men det är inte ett öre mindre än jag hade tjänat på att sitta hemma och rulla tummarna, så det bjuder jag mer än gärna på.

Det verkar vara ett riktigt bra och trevligt företag att jobba åt måste jag säga. Dom har bra skick på bilarna och verkar ha bra ordning på det mesta i övrigt också.


Lät även lovande inför extrajobb utanför semestertiden. "När du väl kommit in som extrachaufför får du skylla dig själv" sa dom för att dom kommer ringa och tjata på mig hela tiden. =) Hoppas det blir så. Nu har jag ju dessutom skolan som acceptabel bortförklaring om jag inte kan (eller kanske inte har lust nån dag..) som dom ju vet att jag måste gå till oftast.

Det här känns som början på nåt bra. Hoppas känslan stämmer.


Nu funderar jag på vad jag ska säga till den mystiske inbrottsbenägne grannen.

Det får vänta nån timme till tror jag.

Inga kommentarer: