Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

lördag 18 april 2009

Typiskt

Det är hårt att vara pojke oavsett ålder. Vi tenderar ju att vilja ha dyra leksaker. Så även jag.

Igår kväll blev jag sugen på att köra dator-racing men då måste man ju ha en vettig ratt, bara där brakar det ju iväg med minst 900kr. Sen tar en datorratt ganska mycket plats som jag inte har.

Idag blev det istället reservdelar till radiostyrda bilen som lockade. Tänkte köpa på mig ett lager med delar för resten av 2009 och sen köra tills delarna tar slut utan att köpa nåt mer. Det drog iväg rejält ganska snabbt det också så även dom planerna börjar blekna.

Å andra sidan, OM jag har disciplinen att sluta köra när delarna tar slut så skulle jag ju spara en del på att handla för 1800kr nu istället för att handla 4-5 gånger för 500kr per gång...

Mest spar jag förstås om jag säljer allt jag äger som har med R/C att göra, men det alternativet är inte aktuellt.

Det är jobbigt det här med pengar. Att inte ha så mycket alltså. =P


Men det ska nog lösa sig inom 5 år har jag tänkt.

Inga kommentarer: