Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

torsdag 16 april 2009

SOMMARJOBB!

Vill som vanligt inte ropa hej förrän allt är HEEEEELT klart, men det är nästan så klart det kan bli. "Arnt" (mysko namn) som är chef på IB Transport här i Arboga ringde nyss.

Jag ska visst få köra alternerande mellan två bilar vecka 29-32, båda utgår från Eskilstuna och går till Västerås men på lite olika rutter. Detta är alltså i slutet av juli/början av augusti, men det skulle även kunna bli lite extra inhopp och "ströveckor", som han sa, under hela perioden juni-augusti.


Imorgon vid 9.30 ska jag till deras kontor och snacka och fixa lite och sen nåt tag ska jag få åka med dom ordinarie chaufförerna på båda rutterna ett par gånger så att jag lär mig hitta (har självklart berättat att jag inte kommer härifrån). Har aldrig ens varit i Eskilstuna. =P


Detta är underbart.


Frågan är dock hur jag ska göra med ev. andra jobb som kan uppenbara sig. Så sent som igår ringde en tjej från "Student Consulting" och hörde om jag fortfarande var intresserad av ett chaufförsjobb i Västerås som jag sökt. Jag berättade att jag var intresserad men skulle få besked om ett annat jobb närmsta dagarna, så hon kanske skulle höra av sig igen sen.

Jag menar, 4 veckor plus "extra inhopp och ströveckor" är jättebra, men vad tusan..pengar är pengar!

Men jag får nog spela korten kallt och hålla mig till IB Transport nu. Kan ju ge rätt dåligt intryck att säga "nä, jag kan inte hoppa in för jag jobbar åt ett annat åkeri nu innan mina veckor hos er", även om dom borde fatta att man inte vill låsa sig för att "kanske" jobba...

Dessutom är ledighet också skönt.



Hur som helst känns det otroligt bra att ha "säkrat" åtminstone 15.000 rena kronor i sommar. Det är ändå rätt mycket pengar. Mer än det kändes när 15-20.000 rasade in varje månad...



Jag är glad. Hejdå.

Inga kommentarer: