Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

fredag 3 april 2009

Jobbigt jobbigt jobbigt

Beslutsångesten personifierad känner jag mig som nu.

Ida tjatar om att vi ska flytta till en tvåa, och nu är tvåan som ligger vägg-i-vägg med vår nuvarande lägenhet till salu. Månadsavgiften är ca 800kr högre än vi har nu, och priset dubbelt så dyrt som vi köpte den här för. Säkert lite prutbart men ändå...

Även om det "bara" är att bära möblerna 15 meter så är det ändå ett plågsamt företag att flytta. TV-och-internet-abonnemanget måste förmodligen flyttas trots att vi bor kvar i samma hus, fler möbler kanske behöver köpas för att fylla ut dom extra kvadratmetrarna, den här lägenheten måste städas ur... Argh...

Fick jag så skulle jag hellre betala dom där 800 kronorna i månaden för att SLIPPA flytta...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, det där med flytt är inte lätt... Jag bävar mig tills vi ska börja. Det blir en del att packa. Fast soffan, den får nog ses ha gjort sitt, kanske får man råd att köpa sig en ny. Jag hoppas också att mycket av allt vi har på vinden kan kastas, att Terje inte vill spara på allt "bra att ha". Vi får väl se. Ser fram emot att vara klar och inflyttad. Eller inflyttad och klar i Mullsjö. Men innan och under flytten... blä.

Det som är positivt, om vi nu får ta den där lägenheten vi tittat på, helt totalrenoverad centralt, så blir det billigare i Mullsjö än här i Söderhamn, vi betalar 7.100 i hyra idag på en trea, sen elen som blir svindyr särskilt vinterhalvåret då det drar och blåser i alla gamla fönster i tingshuset, så får vi en hyra på ca 6500 i Mullsjö, i en totalrenoverad lgh till och med.

Ha det gott!

//Malin H

Niklas sa...

Det lät ju som en riktigt bra affär! =)

Här snackar vi som tur är inga 7000kr utan 3040kr för en tvåa (bostadsrätt iofs). ;) Arboga är billigt!