Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

torsdag 28 maj 2009

Wihoooo

Riktigt bra dag det här.

Först gjorde jag tentan i "Flygmotorteknik" som jag tror/gissar/hoppas att jag klarade. Har rätt svårt att tro att jag inte klarade den faktiskt.

Sen har jag suttit hemma och slöat lite och för en halvtimme sen kom jag hem efter att ha varit till min nya arbetsgivare IB Transport och fått lite kläder och information om vad som ska hända.

Nästa vecka ska jag åka med "Hälla"-bilen mån-ons och "Elektroskandia"-bilen torsdag. Fredag ska jag vara ledig och åka till Uppsala på lillasysters studentgrej.

Veckan efter ska jag köra "Elektroskandia"-bilen måndag och tisdag (alltså JOBBA!) och sen åka med nån/några andra bil(ar) dom andra dagarna. Sen är det bara att hålla tummarna för att få jobba så mycket det bara går. Han som jag pratade med idag ("produktionschef/personalchef") sa att det ibland blev att dom fick skicka nån liten extrabil med en pall till nåt avlägset ställe. Det vore skitkul så det hoppas jag på.

Förresten, tänk vad lönerna går upp!
Det ska jag väl tacka facket för antar jag, men nja. Hellre många med jobb än färre som tjänar mer.

Får iaf 122.50kr/tim nu att jämföra med dom 114.50 som jag tjänade 2006.
7% på tre år, galet. Tack Transportarbetareförbundet! ;)

Eller ja, snarare 80kr efter skatt... Men man får vara glad ändå! Jag får ju ändå fri sjukvård nästan...men om man aldrig behöver det då? Jaja, det är en annan diskussion.

Inga kommentarer: