Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

tisdag 26 maj 2009

Nytt älgmöte och oväntat mycket motion

Tänkte ge mig ut på en liten cykelrunda i regnet. Det regnade inte så jättemycket men lite smådugg sådär. Tillräckligt för att märkas.

Tänkte först ta en kortis på 15-20 minuter men när jag kom upp till "skidstugan" (jag har upptäckt och börjat cykla på ett skidspår, jättefin cykelväg) så bestämde jag mig för att prova 5km-slingan. Hittills har jag bara åkt i spåret en gång och då åkte jag elljusspåret som är kanske 2,5 km.
Hur som helst går 5km och 10km-spåret tillsammans en bra bit och jag tror jag missade en högersväng nånstans efter vägen så jag kom lite längre än jag hade tänkt.

Min lilla 15-20-minuterssväng blev 42 minuter i på slutet ganska hårt regnväder. Ändå ungefär 18-19 grader så det var rätt skönt.

Just det, älgen.

När jag trodde jag närmade mig världens ände var den en ganska fin backe där man kunde "ligga på" lite och i slutet av backen knakade och brakade det nåt väldigt strax bredvid stigen så jag tvärbromsade och såg en halvliten älg (gissar på 1-2-årig kviga) sprang iväg alldeles livrädd. Som närmast kanske hon var 10 meter ifrån mig. Det var lite kul. =)

Precis där jag stötte på älgen korsade stigen också en grusväg så där valde jag att hoppa av spåret och dra mig hemåt.

Gissar på att det blev nära en mil men vi får se. Ska mäta på hitta.se strax.

[UPDATE]:
Nu har jag mätt klart, ungefär 10.2 km blev med lite felmarginal så bra precis en mil. Fin träning i fin natur. Cykla mer i skog och mark gott folk!


Förresten körde jag fel redan efter ca 500 meter på skidspåret och åkte slingan åt fel håll så det förklarar varför jag hamnade lite snett... =)


Godmiddag.

Inga kommentarer: