Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

torsdag 7 maj 2009

Update

Jag hade tänkt vänta tills påminnelse om obetald böter skulle komma men har ändå bestämt mig för att lämna in protest så fort som möjligt, dvs imorgon. Polisstationen i Arboga har nämligen bara öppet 10-15 bortsett från 12-13 dvs 4 timmar per dygn. Resten av tiden är dom ute och bötfäller bilar som står 1 meter (enligt dom) för nära korsande väg eller 1 meter (enligt dom) för nära en busshållplats mitt i natten som bara trafikeras dagtid.


Jag har iaf sluppit något brev från polisidioterna för fartkameran som nån i min bil utlöste i april.


500 spänn två gånger för EN meters felparkering som idioterna förmodligen bara gissar sig till med ögonmått.


Det värsta är att så vitt jag förstår gäller inte "oskyldig tills motsatsen bevisats" när det gäller p-böter!

Bevisbördan ligger på mig att bevisa mig oskyldig, något som är precis lika omöjligt som det är för dom att bevisa att jag gjort fel.




Det är en sjuk värld vi lever i.


(observera att det här inte är samma sak som att grina i aftonbladet för att man fått t.ex. telefonräkning på 50.000 för några utlandssamtal.)

Inga kommentarer: