Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

lördag 30 maj 2009

Australien

Där måste det drälla av folk som ligger på gatan och tigger!

Stackars folk som bara får 31% av sin tidigare lön när dom blir arbetslösa.

Och hörrni, 53% av sin vanliga lön ÄR inte så sjukt lite om man nu inte varit t.ex. städare i tunnelbanan eller liknande superlågavlönad, men då får man heller inte bara 53% utan betydligt mer.

Skär ner på "utemat", kläder/skor, godis och sprit och eventuella cigaretter/snus så ska ni se att ganska mycket av dom där 47 procenten har försvunnit från utgiftssidan.

Ett tips i all välmening, tänk så generös jag är.



Mvh "En som tjänade 1 342,00 kr i maj"

2 kommentarer:

Emelie sa...

Hm, så du menar att om man har 20 000 efter skatt och helt plötsligt får 10 000 så klarar man sig ändå? Du tror rimligtvis inte att man köpt hus och bil utefter de där 20 000? Då handlar det kanske om att skära ner på lite mer än bara godis och utemat. ;)

Niklas sa...

Jag tror rimligtvis att man i takt med inköpen sparat ihop en ordentlig buffert och om man inte har gjort det.. Tough shit liksom. Som man bäddar får man ligga? Jag vet inte vad jag ska säga men mitt budskap kanske går fram ändå. Köper man dyra saker för lånade pengar ingår risken på köpet.