Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

torsdag 7 maj 2009

Upp till kamp!

Nu är droppen droppad.

Jag stegade nyss själv upp en fin sträcka på 12 meter från min bils nos till korsande vägs närmsta kant.

Man får stå 10 meter ifrån.

Trots detta har dom j--a idioterna satt en böteslapp på min ruta.

Min redan tidigare brist på respekt för poliser gällande trafikbrott sjönk som en sten.


Jag tänker inte betala, det kan jag redan nu konstatera. Ska dom ha mina 500 kronor får dom betala betydligt mer för det, det är en sak som är säker. Oskyldig tills motsatsen bevisas var det ja. Har dom tydliga bilder på min bil bredvid ett godkänt måttband som visar på dom 9 meter som polissvinen chansade på så visst, då kan det vara svårt.

Grejen är att jag dels är övertygad om att det inte var några 9 meter utan snarare 11-12, dels inte tror för en sekund att svinen tog fram måttband utan gick på ögonmått eller i bästa fall stegade.


Jag ger mig tusan på att dom åker runt och lappar x antal bilar på chans för att det ger sköna pengar och fin statistik om tillräckligt många ger med sig.

Jag har gett mig utan kamp en gång när vi nyss flyttat hit, det är slut med det nu. Jag ska slåss för min sak till sista blodsdroppen, vilket inte borde vara så svårt eftersom dom inte på något sätt kan bevisa nånting.


Ni ska få se.

1 kommentar:

Emelie sa...

Go Niklas!

Ingen har ju fått nobelpriset i tystnad. ;)