Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

onsdag 13 maj 2009

Det viktiga nämns aldrig!

Att folk slutar fildela för att det blir lätt som en plätt för storbolagen att utpressa är väl ingen större chock eller?!


Det som BORDE kollas och visas är hur försäljningen av film, musik, dataspel och ljudböcker påverkas!


Jag har inte sett några siffror alls om det och det ser jag som en talande tystnad. Förmodligen tjänar inte bolagen speciellt mycket mer nu än före 1 april. Försäljningen av skivor och filmer ligger förmodligen på ganska exakt samma nivå som för 2 månader sen. Möjligen lägre.


Det är i alla fall vad jag tror tills motsatsen bevisas.


Isåfall ännu ett tecken på hur meningslös IPRED-lagen är. Hela syftet (det officiella) var ju att film- och musikföretagen skulle tjäna mer pengar. (Jag blir helt matt bara av att skriva den meningen - en lag som gör att en viss bransch ska tjäna mer pengar! Så genomruttet idiotiskt så jag tappar tron på hela mänskligheten.)


Måste sluta skriva nu innan jag kokar sönder. Godnatt!

Inga kommentarer: