Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

fredag 29 maj 2009

Gokart

Idag var det alltså gokarttävling i Västerås. MACH (flygingenjörer) mot FBI (byggingenjörer).

I mitt kvalheat var jag 3:e snabbast och det räckte till 7:e startposition i A-finalen.

Väl där fick jag en bra start och låg ungefär på 5-6:e plats när en kille sladdade precis framför mig i sista kurvan på första varvet så att jag körde in i sidan på honom. Tappade några placeringar där och kom iväg igen som 8:a av 9. Körde som en skållad iller resten av racet och plockade plats efter plats och gick till slut i mål som fyra, bara 4-5 meter efter trean.

Den sura fjärdeplatsen blev min alltså, precis utanför pallen. Kan i alla fall trösta mig med att jag blev bästa flygingenjör och gjorde en grym körning i finalen.

Jag älskar att köra gokart! Speciellt när man kör med såna som bjuder upp ordentligt motstånd.

Inte omöjligt att jag skaffar en riktig sen efter skolan om jag bor i närheten av nån bana. Finns trots allt att få tag på för "bara" 10-15 tusen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Har aldrig kört gokart, men jag har alltid velat prova! Det ser fruktansvärt kul ut!

//Malin H