Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

torsdag 28 maj 2009

Dumma nyfikenhet

Jag skulle aldrig ha kollat.. Jag tänkte strunta i tjejen som blev mördad i Linköping men så råkade jag kolla nyss och det var dumt. Hon hade ett litet barn. Det blir så mycket tråkigare då.

Därmed inte sagt att pappan inte duger, men det är väl alltid trevligt att ha både en mamma och en pappa, eller åtminstone att inte mamman försvinner pang bom bara sådär en kväll på väg hem.


Troligen mördad av nåt galet psykfall som det verkar nu.

Det är för krångligt och pinsamt att ha psykproblem idag. Och ja, nästan förbjudet. Det är ju så himla dyrt och jobbigt att ta hand om alla så det är mer praktiskt om folk låter bli att bli psycho.


Tänk vad bra om alla som kände sig lite galna kunde gå till ett dygnet-runt-öppet litet psykhus i varje stad och säga "Hej, jag är lite galen" och då få komma in där och bli omhändertagen på lämpligt sätt.


(Jag vet att t.ex. sossarna och vänsterpartiet påstår att sånt kan ordnas med högre skatter men dom ljuger.)

Morden skulle nog minska då.

Inga kommentarer: