Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

onsdag 13 maj 2009

Varför känner jag mig dum?

Ibland på dagarna när jag funderar på saker och ting (och det gör jag nästan hela tiden) så känner jag mig lite dum och "illa till mods" över att vara fullfjädrad och öppen "knark-liberal".


Det känns dumt att det känns dumt också. Ni fattar nog.


Framförallt känns det dumt eftersom jag vet att en hel del släktingar läser här. Att tycka att "knark" är ok eller rentav ett BRA alternativ till att supa skallen av sig är ju inte direkt "politiskt korrekt" som det kallas.


Men jag tänker trots allt fortsätta vara mig själv såpass mycket att jag propagerar för att åtminstone för en kväll byta ut flaskan mot en "spliff" eller "bong" eller varför inte en kaka bakad med skojig bonus-ingrediens.

Min egen status är fortfarande "Ej testat" så don't worry.


Jag ramlade nyss över en sida som är intressant på många sätt (kanske framförallt eftersom den säljer en informativ och kul barnbok om plantan och dess krångliga lagboks- och vardagsstatus) där bland annat två väldigt talande grafer finns. Längst ner på den här sidan. Den övre är antalet "cannabis-arrests" och den undre är hur många motsvarande "sista året på gymnasiet"-elever som tycker att det är väldigt lätt eller ganska lätt att få tag på marijuana/hasch.

Om nån mot förmodan är oförmögen att förstå diagram så kan jag informera om att antalet arresteringar (varav nästan 90% är för enbart "innehav") brakat i höjden senaste 10-15 åren medan tillgängligheten är ganska precis densamma.



Jag är fortsatt positiv.

Vi får se hur det är efter första testet (som inte lär komma än på några månader minst).



Imorgon skola sen tre dagar helg sen måndag... Denna fördömda måndag. Seminarie i algebra. Efter måndag enbart lugn. Ska bli härligt. Eller rättare sagt inte lugn eftersom veckan efter innehåller två tentor.

Nu makaroner och korv i ensamhet då Ida är i Örebro ikväll.

Inga kommentarer: