Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

lördag 16 maj 2009

Fullt-upp-dag

Idag har vi varit i Örebro. Jag åkte först och körde radiostyrd bil några timmar och sen kom Ida med tåg. Då åkte vi till IKEA och småhandlade lite sådär. Okej småhandla var i underkant.

En ny/till bokhylla och lite annat smått och gott.

Svider i pengapungen men det får det väl göra ibland.



Sitter just nu och spelar poker (går smådåligt) och tvångslyssnar på eurovision song contest.

Nu är det det dags för "Bosnien Herzegååååååvina". Varför säga så?

Bosnien Herzegoviiina tycker jag det ska heta.

Visst, dom själva säger säkert Herzegååååååvina, men isåfall borde vi väl även säga "Schwaitz" och "Dåjtschland" istället för "Schweitz" och "Tyskland".

1 kommentar:

Linnea sa...

Svar: Det är skämmigt att de tog bort den goda glassen ur sortimentet! Gud vad jag skulle ge mycket för att få smaska i mig den i sommar :)

Haha, jag har faktiskt inte smakat mycket från det norska skafferiet men har hört att de ska ha en del precis som du säger. men champagnebrus, mums! Vet du om den finns kvar?