Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

torsdag 28 maj 2009

Falsk (s)olidaritet <- kvällstidningsdåligt, jag vet!

Har ni nånsin hört talas om att socialdemokraterna skulle vara ett arbetarparti?

Jag antar det eftersom dom basunerar ut det ofta och gärna.

Dom brukar även tala om "solidaritet", "välfärd" och att alla ska ha det lika (dåligt).


Tyvärr glömmer dom att nämna en liten detalj.

Dom enda arbetare som dom bryr sig om är dom svenska. Utlänningar - tack men nej tack.

Senast idag betalar sossarna tillsammans med byggarbetarfacket för en helsida i Metro med enda budskapet: "Skicka hem utlänningarna, vi skiter i om dom är arbetslösa i Polen eller var dom nu kommer ifrån!" - halvhjärtat maskerat med "stoppa lönedumpningar".

Till såna annonser går VÅRA pengar. Dom får ju nämligen "partistöd" - något som är helt bisarrt och som vore en av dom allra första saker jag skulle ta bort om jag nån gång fick möjligheten.


Socialdemokraterna är alltså illa utklädda semi-rasister som gapar om att "utlänningarna tar våra jobb".

Det där med "tar våra jobb" återkommer jag till i nåt senare inlägg närmsta dagarna för det tycker jag behöver redas ut och förklaras.

Inga kommentarer: