Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

torsdag 7 maj 2009

Johan Palm

Vad är det med småtjejer och Johan Palm egentligen? Ni vet den lille fåntratten som var med i idol och nu tror att han är en "artist" bara för det.


Han sjunger relativt dåligt och dessutom låtar som andra skrivit åt honom och dessutom har han ytterst få av dom attribut som i allmänhet gör en kille "snygg" (så vitt jag förstått tjejers syn på det).


Hysterin är därför väldigt svår att förstå.

Den som kan får gärna försöka bringa lite klarhet i frågan.

8 kommentarer:

Sleepy Dancer sa...

Tja vad det är med småtjejerna har jag svårt att säga...hysterin kommer nog när hormonerna och känslorna svallar över. Men som 30-plusare kan jag ju säga att

1) Jag tycker inte alla att han sjunger dåligt, tvärtom gillar jag rösten mycket!

2) Första singeln var kanske skräddarsydd för radio men Antidote som han själv medverkat till (enligt rykten) är en låt som absolut platsar på mina favoritspellistor

3) Modellsnygg eller rocksnygg - vet inte vilka preferenser du har...visst kan man säga att han ser bra ut.

4) Hans personlighet är mer äkta än de flesta nya stjärnskott, han har DET vad gäller star quality

5) Han har fler fans än vad du tror. Se på Filip och Fredriks program som kommer snart så kanske du får en annan bild av honom

6) Avslutningsvis, naturligtvis är smaken som baken ;-)

Kul att han redan fått en del recensenter på sin sida, det hände något när idol tog slut och det blev "ok" att gilla Johan Palm

Niklas sa...

Kan hända att min disrespect för pojken enbart beror på att han var med i Idol. Idol = 100 minuspoäng, då spelar det ingen större roll hur bra man råkar vara sen. =P

Emelie sa...

Han är apful, så jag fattar inte heller vad hela grejen är. Dock spelar väl inte det så stor roll i sammanhanget.

Men, hans första singel heter ju "Emelie". Bara en sån sak käre vän. ;)

Niklas sa...

Det värsta är att den inte ens heter "Emelie" vilket vore någorlunda logiskt då man med lite fantasi kan tänka sig att pojken själv skulle sjunga om sin verklighet. Men icke, den heter nåt i stil med "Emma-Lee" eller så.

Helen sa...

Här är en till 30-plusare som mycket väl förstår hysterin kring Johan. Han är charmig, rolig, smart, musikalisk, snygg och jättesöt samtidigt! Man måste inte vara manlig, stark och ha hår på bröstet för att tjejer ska falla! ;) Johan är och har varit en stjärna sedan han klev in i Idolstudion första gången.

Em sa...

Haha luktar lite avundsjuka lång väg :D

Anonym sa...

den heter verkligen inte emelie utan Emma-Lee

Anonym sa...

Jag gillar också Johan Palm. En frisk fläkt, nästan lika rolig som Björn G. Hans kvicka ironiska kommentarer är både träffsäkra och intelligenta.

Att han dessutom lyckas reta gallfeber på framför allt massor av unga män är mycket underhållande. För att inte tala om alla som felaktigt känner sig klokare än honom när dom tror att han klantat sig när han i reklamen för sin skiva säger "mitt första debutalbum". Att folk inte förstår att detta är ett medvetet skämt är rent pinsamt. Snacka om att göra bort sig.

Är ingen direkt fan av hans musikstil men rösten kommer snart att stabilisera sig. En sann artist. Själv är jag en vanlig 47-årig trebarnsfar.