Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

torsdag 13 november 2008

Unga brottslingar? Då är det okej...

Sånt här gör mig väldigt irriterad...


Känner igen mig också. "... vrider sig loss och slår till en flicka i magen som börjar gråta. De andra barnen uppmanar pojken att säga förlåt men han vägrar."

Klart han vägrar!!

Alla som känner mig sen jag var yngre vet hur jag känner för sånt där. Den som förtjänar det förtjänar det och ska ingen ursäkt ha, så enkelt är det.




En bra sak med situationen är att det är relativt små barn som förhoppningsvis har föräldrar som bryr sig och att dom ändå är tillräckligt gamla för att skämmas halvt ihjäl när dom förstör livet för nån annan.



Men hur är det när en 14-åring med alkisföräldrar som inte bryr sig (eller arbetsnarkomaner som inte bryr sig) går ut på stan och rånar och misshandlar folk?


En tripp till socialen, aja baja nästa år kan du få böter, hejdå, hem, ut, slå ner nån.



Straffmyndighet beroende på brottets natur istället för ålder, ja tack.

Inga kommentarer: