Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

måndag 10 november 2008

Bakenmeizter #1

Idag vankas "ljust bröd med knaprig skorpa" som "Vår kokbok" så fint formulerar saken.

Närmare bestämt tror jag min variant kallas "lantbröd".


Det låter lovande.


Snart väntar ugnen för mina två bulliknande grejer.


Vad ska jag göra sen då tro?

Jo, följande:

-Träna.

-Handla.

-Träna på trigonometri till omprovet på torsdag, nåt jag väljer att kalla "Dödens omprov".

-Diska.

-Göra spaghetti och köttfärssås, trots svindyr nötfärs. Från nötfärsen viker jag inte en tum.

-Spela lite poker.

-Träna mer på matten.

-Läsa lite om elektronik.

-Sova.



Nåt sånt.


Hade även inplanerat en hel massa i förmiddags, men tror ni jag hade disciplin nog?

Självklart inte. Funderar starkt på att lägga in en blockering av internet till min dator kl 10-16 vardagar.

Internet, detta djävulens verktyg för att vilseleda svaga själar som jag själv!


Eller inte.



Jag får skärpa mig helt enkelt.

Inga kommentarer: