Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

tisdag 11 november 2008

Förtydligande efter några timmars eftertanke...

Klart att det är tråkigt att bli av med jobbet och klart att man ska få pengar från statligt håll så man klarar sig, ingen tvekan om det.

Men...

18.700 kronor är inte lite pengar, det är mycket.

Tjänar man så bra att 80% av lönen är mer än 18.700kr så har man förmodligen nån slags kompetens för att förtjäna den lönen, därför borde det inte vara speciellt svårt att hitta ett nytt jobb.


Annars kanske man helt enkelt måste förändra sin övriga situation? Ungefär som att "massan gånger hastigheten är lika med kraften, mv = p". Vill man ha konstant kraft med lägre hastighet måste man öka massan lika mycket.

Minskas inkomsterna får man minska utgifterna också.


Se möjligheterna.


PS.
Jag tänker inte läsa kommentarerna, det är alldeles för många och jag gillar inte att ta emot hat - som jag antar att jag fått.
DS.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nej det är precis som jag resonerar.

Emelie sa...

Fast jag skrev en trevlig kommentar längst ner jag tycker du ska läsa den. Hade precis samma teori som du som du kommer att se. Två lösningar.

Minsta utgifterna
Öka inkomsterna

Fast det är ju enklare att sitta ner och klaga än att resa sig upp och göra något.