Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

torsdag 13 november 2008

Synd för dom att nästan ingen vet vad dom pratar om...

Någon Rongedal:

"– Alla vi jobbar stenhårt med det vi håller på med. Att någon annan då ska kunna använda de grejerna, lägga upp dem på en egen sida och dra in en massa reklampengar – på min bekostnad – det känns väldigt konstigt, säger han."


Hmmm...

Snackar vi inte fildelning nu?

Dvs. folk lägger upp LÄNKAR till saker på NÅN ANNANS sida.


Folk lägger inte upp SAKER utan LÄNKAR.

Dom som har hand om sidorna tror jag SÄLLAN lägger upp det på sin egen sida, och om dom slutade med det skulle det inte göra nån skillnad överhuvudtaget.


Kunskap kunskap kunskap...



För att inte tala om den gamla jämförelsen om att "du går ju inte in på Ica och tar en liter mjölk bara så där".

Nej, för tar jag mjölken så är det stöld och inte kopiering. Då tar jag originalet, inte en av miljontals kopior.

Skulle jag gå in med nån slags "fasta objekt-kopiator" och kopierade mjölken och tog med mig kopian som hade en aning sämre kvalité medan jag lämnade den verkliga mjölken med sitt fulla värde, visst då vore det ungefär samma sak.

Inga kommentarer: