Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

lördag 8 november 2008

Konstig läskig dröm

Nu på morgonkvisten precis innan jag vaknade drömde jag nåt väldigt obehagligt och verkligt trots väldigt overkliga inslag.


Arboga var centrum för nån slags FN-hjälpsändnings-tjosan så stora flygplan från hela världen kom in och landade med grejer för att sen skickas vidare söderöver.

Av nån anledning var det något av ett jippo hela grejen så många stod ute på gatorna och tittade när stora fraktflygplan gjorde lågsniffar över stan innan landning.

Efter några hade gjort det kom en DC-10:a från Alitalia och skulle göra sin lågsniffning över en åker rakt framför där jag stod, ca 200 meter bort. Jag såg tidigt att det kom FÖR lågt och slog i hjulen i åkern som att den landade, och efter att ha åkt ca500 meter fram bakom en skogsdunge så small det och kom en massa rök.

Det kändes som en dröm i drömmen, väldigt märklig känsla när det känns overkligt i overkligheten.


Hur som helst gick jag mot kraschplatsen som visade sig vara en varm skön stor strand med varmt vatten där planet låg utan vingar 100 meter ut i vattnet.

På väg mot stranden syntes spår som tydde på att planet hade sick-sackat sig mellan några lagerbyggnader där den tappat vingarna och sen fortsatt ut i vattnet.





Tyd den drömmen den som kan.

Jag älskar drömmar. Skulle gärna lära mig "lucid dreaming" där man vet att man drömmer och kan kontrollera det som händer... Det vore nice.

Inga kommentarer: