Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

torsdag 20 november 2008

Vad tycker feminister om sånt här?

Jag antar att många såna tycker det är kanon att det för en gångs skull är män som stängs ute från ett visst "arbete".

Jag tror nämligen att en stor del av dom som kallar sig feminister är det i bokstavlig mening, dvs suktar efter ett matriarkat för att "jämna ut" alla år av patriarkat som har varit i större delen av världen.


Det är ju bara att kolla på omröstningen till artikeln. En stor majoritet tycker INTE att det är okej med en manlig lucia.

Samtidigt som en ungefär lika stor majoritet vill ha större "jämställdhet" i samhället (som i det fallet betyder "tjejer ska få göra killgrejer men inte tvärtom"). Hoppsan.



Notera att jag aldrig säger att JAG tycker det är bra med manlig lucia. Fast för att vara ärlig tycker jag faktiskt det. Luciatåg är en av några saker som tas på alldeles för stort allvar i det här landet.

En klackspark i tåget piggar bara upp. Se bara på Sunes stövel.



Förresten..

Jag fyller år idag! =)

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag är feminist och blev väldigt upprörd av att läsa om det. det skrivs om det på det feministiska forumet feminetik.se.

Niklas sa...

Bra! =)