Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

tisdag 18 november 2008

Jag ÄLSKAR "Mina varor"!

ICA's nya rabattsystem där man får rabatter på sånt man köpt tidigare.

Förr var det nästan bara skitgrejer som man fick rabatt på, nu är det ju riktigt vettiga saker för det mesta.



Sen förstår jag inte hur man kan handla så sjukt mycket mat (inte bara men nästan). Över 24.000 kr redan i år. Jag vågar inte tänka på hur mycket det ska bli med några småbarn.

Eller ännu värre, litet barn plus stort barn som äter mycket.


Vi har iaf bestämt oss för att ta snålheten upp ett steg till. Från och med nu - Pasta och ketchup 3 dagar i veckan.

Dessutom pasta från Willys "made in Litauen" för 4kr/kg.

Billigt var det ja.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tur att det vankas födelsedag snart!
Ifall det blir påfyllning i kassan, men då kanske det blir annat än mat?

Niklas sa...

Tveksamt tyvärr. Men vi får se om jag förmår mig att slösa på roligheter!