Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

söndag 2 november 2008

Dyra leksaker

Av en och annan anledning hamnade jag nyss på försvarets hemsida och kollade deras leksaker, eller som det heter på militärspråk - materiel.

En väldig massa stridsvagnar, båtar, bilar, helikoptrar och flygplan. För att inte tala om alla vapen.




Sverige var senast inblandat i ett krig för 194 år sedan!!



Vem tror att t.ex. FN skulle stå och titta på om nåt land mot förmodan skulle attackera Sverige? Visst, dom har en ganska ful ovana i att se bort när det är krig men då gäller det nästan alltid afrika, så kanske skulle dom bry sig. Åtminstone skulle förmodligen dom flesta europeiska länder hjälpa oss.



OM det skulle hända alltså.


Men det är klart, man vet ju aldrig. Jag ska börja ha på mig en stabil hjälm varje gång jag går ut i fortsättningen, inspirerad av det svenska försvarets paranoia.

Himlen kan ju falla ner när som helst.

2 kommentarer:

Emelie sa...

Jag funderar på att skrika "Run! Save yourself! Protect your children!" och gömma mig bakom ett stort objekt varje gång jag ser en muslim på gatan. Det vore lite kul tror jag.

Niklas sa...

Tror du kommenterade lite fel sak nu faktiskt. :P