Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

söndag 2 november 2008

Meningslösheten har slagit ner mig

Den träffade med full kraft idag.


Jag tror att många skulle behöva fråga sig "VARFÖR?" lite oftare. Det är nog lätt att plöja fram i samma gamla spår hela tiden utan att egentligen fundera på varför man gör det man gör.

Varför jobbar jag med det här? Varför bor jag där jag bor? Varför gör jag det här fast jag egentligen inte vill?

Hittar man bra svar på alla frågor så är allt bra. Om inte så borde man nog fundera på att göra nåt åt saken.




Pengar är kul när dom stadigt ramlar in, men inte annars.

Om jag går back lika mycket hela studietiden som jag gjort i genomsnitt under september och oktober så har jag efter tre år förlorat inte mindre än 156.000 kronor.

Hur kan två personer som snålar med det mesta, trots det göra av med 13.000 kr på en månad? Trots en bilresa på 2 x 30 mil är det sjukt mycket.



Det blir jobbskaffande till våren kan jag lova.

Kanske får bli eskort till trevliga farbröder i stan. Det sägs ju vara populärt bland unga killar.

Kanske inte ändå.



$$!!

1 kommentar: