Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

onsdag 10 mars 2010

Riiiispekt!

Gällivare Tingsrätt ska ha stor respekt idag!

16.14 mailade jag och bad om en dom från 2008 gällande en vansinnigt sjuk grej. En kille från Kiruna hade bl.a. ringt till en familj i Härnösand och meddelat att deras son hade omkommit i en bussolycka när hans hockeylag var på väg hem från Kiruna. Han hade dessutom samma kväll ringt till en tjej som han tidigare gått i skolan med, och presenterat sig som hennes "under tragiska omständigheter" avlidna ex-kille.

Ganska sjuka grejer, även om det förstås kunde klaras upp inom några minuter att hockeybussen inte alls hade kraschat.

Ljud från samtalet med dödsbudet finns på youtube för den som vill söka, men jag rekommenderar det inte. Jag stod inte ut mer än 30 sekunder ungefär, det är vidrigt att höra någons värld rasa.


Jag var alltså lite nyfiken på vilken sjuk människa som gör sånt. Därav mailet.

16.18, dvs fyra minuter senare, fick jag svar med domen bifogad som PDF.

Vad säger vi om det nu då? Riiispekt förstås! (Med rabadab-dialekten från NileCity, självklart.)



Det är iofs lite lite synd om killen som lider av nån form av mild störning "med hyperaktivitet och alkoholmissbruk" (Damp/ADHD?), men ändå.


Jonas Bellander heter tokstollen. Född 1984. Och nej, det är inte han som slår världsrekord i golfbollstudsning på nåt klipp på internet. Det finns ett par andra Jonas Bellander i Sverige, konstigt nog. Rätt ovanligt namn.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vet mkt väl vem denna människa är.. Det där är bara en del av underliga dock väldigt sjuka historier det finns om han..
Vill ngn veta mer om denna individ skriv till
Silvertanden81@live.com

Anonym sa...

Jonas bellander hade behövt fängelse och psyk hjälp! fy fan för honom!