Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

söndag 7 mars 2010

Handlat böcker

På fredagskvällen upptäcktes Bokus' finfina rea i samband med inlägget om "The Fountainhead".

Priser som inte gick att motstå slutade med inköp av inte mindre än tre böcker, varav en på rea.

  • Vägen till träldom av F A Hayek. En del säger att den är seg men jag ger den en chans. 21 kr = inte mycket att fundera på.

  • Atlas Shrugged av Ayn Rand. Nån form av "fristående uppföljare" till The Fountainhead tror jag man kan kalla den. Ungefär samma tema fast historierna har inget med varandra att göra i övrigt.

  • Allt om Naomi Kleins Nakenchock av Johan Norberg och Boris Benulic. Jag har inte läst Chockdoktrinen av Klein, däremot har jag läst baksidan av den... Tror dock inte att det är nåt krav för att läsa den här. Alltid kul att se ens meningsmotståndares argument krossas.

Frågan är när jag kommer få tid att läsa.

Inga kommentarer: