Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

onsdag 4 november 2009

Undersökningsresultat och en stilla bön

En svag majoritet (6 av 11) skulle troligen eller absolut ge mer pengar till välgörenhet om deras månatliga inkomst plötsligt ökade med 30%.

Jag glömde förresten påpeka att utgifterna skulle sjunka ganska ordentligt också eftersom moms och arbetsgivaravgifter försvinner = lägre priser. Dessutom glömde jag nämna att välgörenhet i det här scenariot är det enda sättet för fattiga barn att få skola, sjukvård osv.

Misstänker att andelen hade blivit snäppet större isåfall.



Men men.. Uppslutningen var alldeles för dålig för att kunna läsa ut nån ordentlig statistik ur det hela. Tyvärr.

Det finns ett sätt att förbättra undersökningarnas värde: SPREAD THE WORD!


Länka till mig från era egna bloggar och i "msn-konversationer" med vänner (eller fiender) som bryr sig - ovanligt nu för tiden, jag vet.


Jag länkar gärna tillbaks, säg bara till!

Inga kommentarer: