Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

måndag 2 november 2009

Rolighetsteorin

1000 poäng till Volkswagens PR-folk som kom på det här!


Ett ypperligt bevis på att människor trivs bäst med att göra saker frivilligt, för att dom vill och tycker att det är kul.



Jag drömmer ännu om den dag då jag får välja helt själv vad jag vill göra. Helt utan att helt okända (och inte så okända) människor ska lägga sig i och bestämma över mig.


Ack denna vackra dröm. En dag kommer det bli verklighet, det är jag övertygad om. Till slut kommer alla människor inse frivillighetens överlägsenhet. Jag hoppas verkligen att det sker under min livstid. Fast det är tveksamt.

2 kommentarer:

Emelie sa...

Då kommer du ju att behöva börja med att skilja dig. ;)

Niklas sa...

Haha! Lyckligtvis har jag en "fru" som jag trivs mycket bra med, så det kommer inte behövas. =)

Däremot hade jag behövt det annars. Den personliga friheten är viktigast, och den kan man knappast uppnå med jobbiga människor i sin direkta närhet.

Så det var en bra poäng även om jag förstår att det var skojsamt menat. ;)