Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

tisdag 17 november 2009

Det papperslösa samhället?

Swedbank (Robur) tycker att det är lite för tidigt för det "papperslösa samhället" än så länge.

Allehanda information skickas snabbt och enkelt till "inkorgen" i internetbanken, t.ex. årsbesked för konton osv.

Däremot har jag fått hem två stycken brev senaste veckan. 2 A4-papper och två C5-kuvert. Motsvarande en halv julgran eller nåt kanske.

Detta med följande viktiga information: Du har köpt/sålt fonder.

Just det, dom berättar för mig vad jag har gjort.


Jag funderar på att göra nåt liknande själv faktiskt. Det vore kul att stå vid kassan på ICA och berätta för folk när dom står och packar ner varorna i sina kassar, "du har nu köpt två liter mjölk, 6 ägg, tre äpplen .... "

Dom skulle säkert uppskatta den viktiga informationen lika mycket som jag uppskattar breven från Swedbank.


På tal om onödiga brev, jag har säkert nämnt det här förr, när jag var 18 år och inte hade haft nåt "riktigt" jobb fick jag ett "orange kuvert" (från staten så klart, Slösa är deras förnamn) med viktig information.
Jag hade samlat ihop 0 kronor.
Jag skulle få 0 kronor.

Kul med post...

2 kommentarer:

Emelie sa...

Swedbank är inte de enda. Jag har Nordea och får ju som bekant lön från utlandet varje månad. Varje månad får jag följande två viktiga brev.

1a varje månad "Du har mottagit följande summa från företag X"

Några dagar senare "Du har mottagit en insättning från ett land utanför Europa."

Tack för den, televerket!

Niklas sa...

Haha, fantastiskt! Minns jag inte fel så var det väl redan i mitten av 90-talet det var snack om att "snart är allt digitalt, snart får posten lägga ner, nu finns nåt som heter e-post!" Fast det är ju du för ung för att minnas.. ;)