Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

tisdag 3 november 2009

Bokläsning

På tal om ingenting så håller jag precis på och läser en bra bok!

"The Fountainhead" av Ayn Rand. Något av nyliberalismens litterära husgudinna så vitt jag förstått så jag tänkte ge henne en chans.

Något jag icke ångrar.



Har bara hunnit 110 sidor in i den av ca 700 men än så länge är den jättebra.


Lite ålderdomligt språk här och där men vad annat kan man begära av en bok från 1943?



Kan starkt rekommendera den till bokälskare, även för en sån röding som Emelie.. ;)

Det liberala är ganska så diskret, i alla fall hittills.


Finns även på Svenska, vet inget om kvalitén på översättningen men den är säkert duglig! Galet billig också! 41 kr för 787 sidor, det är ju nästan gratis för tusan!!

För den mer äventyrlige finns den engelska versionen här, något dyrare men ändå överkomligt.

Har du någorlunda kunskaper i engelska rekommenderar jag den sistnämnda, det är alltid bra att träna engelska-läsning.

Inga kommentarer: