Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

tisdag 1 april 2008

Väldigt ovanligt...

Två 18-åriga män avled i en singelolycka på en mindre väg mellan Eskilstuna och Strängnäs."

Alltför vanligt att "unga män" dör i singelolyckor. Nu när jag inte vet nåt om just den här olyckan är det ju onödigt att kasta skit på dom nyligen avlidna, men jag vågar påstå att i minst 75% av alla singelolyckor med pojkar under 20 så handlar det om att föraren ska vara cool inför sina kompisar och köra för fort på fel ställe. Ytterst ovetenskapligt alltså, men ändå vad jag tycker en bra gissning.

Hur man ska råda bot på problemet har jag dock ingen som helst aning om.

Kanske att lära ungarna ordentligt trafikvett kontinueligt från dagis och hela vägen upp tills man går ut gymnasiet.

1 kommentar:

Anonym sa...

Precis som jag då, rätt in i en björk i Runemo med 3 månaders körkort.....,
och tur att du är så olik mig i detta beteende.
Jag körde med skrikande däck med V4:an på byn lika som dagens ungdom, kommer ihåg att framdäcken höll ca 250 mil, och då var det ändå Michelin.

Faderskapet.