Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

lördag 5 april 2008

TVÅTUSENFEMHUNDRASEXTON

Så många kronor har jag bidragit med till Svenska Kyrkan under 2007.

Fullkomligt bisarrt.


Helt ofrivilligt också, bara p.g.a. traditioner som påbjöd att jag skulle döpas när jag var några månader gammal och inte kunde säga ifrån. Det borde helt klart skickas ut en blankett för medlemsskap när man fyller 18 så att man aktivt får välja att bli medlem i Svenska Kyrkan och betala dom där allt för många kronorna.


Som tur är slipper jag det nästa år, ganska skönt. Om jag jobbar lika mycket 2008 så kommer jag alltså få 2500kr över till roligare saker. =)

2 kommentarer:

Olle sa...

Håller med!!
Jag väntade tyvärr ända tills i höstas med att gå ur eländet...fattar inte varför jag inte fått tummen ur röven tidigare!? Det är ju bara att skicka in en lapp! :P
Tänk så många sköna tusenlappar jag betalat från 1989 fram till 2007! Sorgligt... Och vad har jag fått ut av det??? Nada!

Anonym sa...

Jadu min son, skyll inte på mig för jag ville absolut inte att du skulle döpas, men kvinnornas makt i alla generationer var starkare. Jag som inte ens äger en slips fick låna ihop en brun kostym för begivelsen.....
Jag ville att om mitt barn i framtiden ville döpas så är det ju inget problem.
Jag resonerade helt som dig.
Nu kan jag inte gå ur för det skulle kännas konstigt att sjunga i kyrko kören utan att vara medlem.