Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

måndag 28 april 2008

Det blev en cykeltur trots allt.

Tänkte strunta i cyklingen idag eftersom regnet hänger i luften men jag gav mig iväg ändå.
Det blev aldrig värre än några få droppar, så jag gjorde en bra chansning.

Ingen jättesväng, det tog väl runt 12-13 minuter tror jag men ändå, ca 2,7 km blev det.
Och rejält svettig blev jag, så det var betydligt bättre än att sitta hemma och slöa dom där 12 minuterna.


Kan förresten rekommendera funktionen "mät avstånd" på hitta.se, praktiskt för att mäta ungefär hur långt man går/springer/cyklar.

Man söker helt enkelt på sin ort eller sin hemadress, zoomar in lagom mycket, sen klickar man på "Fler kartfunktioner" i övre högra hörnet av kartan. "Mät avstånd" och sen klickar man en gång på varje delpunkt, t.ex. i nån korsning eller kurva, så får man se ungefär hur långt det är till affären eller så. Tror inte det är så väldigt exakt men ganska bra uppskattning blir det nog.




En sak som slog mig är hur sorgligt kallt det egentligen är med 20 grader. Det låter ju varmt när man säger det men det känns inte alls så varmt. Lite besviken är jag.
Fast det är klart, 20 i skuggan och solsken istället för mulet gör väl en viss skillnad.

Inga kommentarer: