Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

onsdag 9 september 2009

Vilket sammanträffande

Några timmar efter mitt skattinlägg kommer alltså sossarna med ett fullkomligt idiotiskt förslag på ökade skatter. Och deras främsta anledning är rent skrattretande.

"Ska vi klara jobben, en bra skola och utbildning för våra unga och vården för våra sjuka och gamla, då kommer det att krävas ökade skatteintäkter".


Dom har inte klarat vare sig "jobb" (HUR gör man när man "klarar jobben"???), en bra skola och utbildning för unga eller vård för sjuka och gamla förut!


Hade "högre skatter = bättre vård + bättre skola + fler jobb" varit en ekvation som stämt, visst. Men nu är det absolut inte så. Inte det minsta. Inte en liten gnutta sant ens.


Skattepengar är STULNA pengar, pengar dränkta i BLOD!

2 kommentarer:

Sandra sa...

Ett tag var jag ju lite inne på att detta är en humorblogg. Nu har jag dock en ny teori.

"Skattepengar är STULNA pengar, pengar dränkta i BLOD!"

Jag börjar misstänka att det är en plats på Dramaten eller dylikt du hoppas på. Att någon ska upptäcka din dramatiska ådra och se till så att du riktigt får utlopp för den.

Jag håller tummar och tår för dig, ska du veta!

Niklas sa...

Hellre det än att slösa min tid på att predika för idioter kanske.