Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

torsdag 3 september 2009

Motivation, ork, lust

Varken det ena eller andra finns i större mängder just nu, så jag la mekanikboken åt sidan en stund. Tar tag i det imorgon om jag inte får jobba.

Mekanik är väldigt intressant iaf, som tur är. Fast ganska svårt tycker jag. Har nämligen inget särskilt bra sinne för trigonometri av nån anledning, och i mekaniken kryllar det av jobbiga vinklar mellan kraftvektorer där man ska veta när det är cosinus som gäller och när det är sinus. Ibland rentav arccos och arcsin. Inte bra att ha dålig koll på det.

Men det kommer nog fastna det också så småningom.



Just nu längtar jag mest efter att få plöja ner näsan i flygteoriböckerna! Dom skickades imorse så med mycket tur skulle dom kunna komma imorgon. Tvivlar dock starkt eftersom dom ska aviseras och jag tror inte KSAB kör med SMS-avisering.

Ska snart beställa "flygpaket" också med loggbok m.m. Funderar bara på om jag ska skaffa plastad karta eller icke-plastad. Plastad kostar ungefär dubbelt så mycket men många säger att det är värt det eftersom den håller så pass mycket bättre. Vi får se.

Inga kommentarer: