Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

fredag 11 september 2009

Konsten att prioritera

Läste just det här och känner mig tvungen att dela med mig.

"Hej! Igår var jag och sambon iväg till Nordic Grow, fick hem mitt dripp system jag beställde från Head And Nature ifredags, men tänkte att cocos och näring kan jag ju köpa här hemma, det skulle jag inte gjort.
Vi hoppar in i bilen åker hemmåt i godan ro, stannar till på macken i
väsby sambon går in och handlar, då kommer en svart saab 9-5 å tvärnitar bakom min bil, ut hoppar en kärring sliter upp min dörr och kryper upp 2millimeter från mitt ansikte och viskar vi är från narkotika roteln. kommer fram en kille och frågar vart vi vart, jag svarar att vi övningskört i märsta industriområde (vilket var sant) han frågar vidare ifall jag har något olagligt i bilen vilket jag givetvis nekar till, han ber mig stiga ut och kroppsvisiterar mig, han får upp kvittot från Nordic Grow och skiner upp som en sol, nämen!!! den här vet jag precis vad det är för butik, fick öppna bagage luckan och visa näring, krukor och cocosen.
efter det fannas det inte så mycket mer å göra än att erkänna.vilket resulterade i husransakan. Dom tog mitt sista weed från förra odlingen kan ha vart allt mellan 20-40 gram kvar. all odlings utrustning, 2 stora Black Domina damer 3 små Sannies Madonna. men lämnade kvar min pipa och en grainder full i gräs. dom jävla svinen måste sitta och spana utanför nordic grow, jag är helt ostraffad tidigare rör mig inte i kriminella sammanhang, min sambo är den ända som vet om min hobby..
det sjuka är att i civil bilen satt det förutom två poliser en social kärring? vafan!! det är ju helt sjukt ska samhällets resurser gå till och sitta och vakta en butik som säljer laglig odlings utrustning?. Vet inte om jag vill publisera detta i den öppna forums delen, känns taskigt mot dom som driver Nordic Grow, men jag kommer alldrig handla från en svenskt företag igen. lägger till några bilder från i fredags."



Visserligen ledde ju operationen till ett "lyckat" ingripande såtillvida att poliserna fångade en person som bryter mot nuvarande svensk lag.

Om man däremot ser det som så att polisens jobb är att göra samhället säkrare för oss laglydiga medborgare så kan inte operationen ses som annat än ett enormt misslyckande och slöseri med resurser!


Slutsatsen blir att polisen i själva verket inte kunde bry sig mindre om vad som egentligen är bra för samhällets säkerhet utan istället bara bryr sig om vilka order som kommer "uppifrån". Paragrafryttare och chefsfjäskare ut i fingerspetsarna. TVI!

Inga kommentarer: