Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

lördag 11 juli 2009

Tidig tur med kamera

Imorse (okej, inatt) var jag ut med kameran en sväng. Åkte hemifrån strax efter 03.00 precis i gryningen!

Det var fint.


Efter att jag varit inne på ett ställe en bit in i skogen och skulle åka till ett annat så stod till min förvåning och glädje en älgko/kviga mitt på grusvägen. Jag smårullade på tvåan medan jag famlade efter kameran (blev två extremt suddiga bilder som ser ut som nåt grått i nåt brunt) och inte förrän jag var 20-30 meter ifrån henne sprang hon iväg. Det var kul och lite överraskande. Jag åkte precis och tittade ut på hygget bredvid vägen för att försöka se nån och så stod hon mitt framför mig. Ibland är det så. =)


I övrigt var läget i naturen riktigt bra.

2 kommentarer:

Emelie sa...

Jag får uppleva det varje natt, sex dagar i veckan. Jag har ändå ett ganska fint jobb. :)

Niklas sa...

Och jag gjorde det 4 dagar i veckan när jag körde flisbil. Ah livet på vägarna är härligt, eller hur?