Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

lördag 25 juli 2009

Fundersam

Jag läste precis den här artikeln. I slutet står följande:

"Räddningstjänst och sjukvårdspersonal var på plats men ingen polis.

– Det finns ingen tillgänglig polis i varken Sundsvall eller Hudiksvall, säger Per-Åke Kardell. Därför var det tur att bilarna hamnade vid sidan av vägen och inte mitt på E4:an på grund av trafiken."


Rätta mig om jag har fel, men är det inte så att staten stjäl nära hälften av mina pengar JUST FÖR ATT bland annat se till att det finns poliser att tillgå när de behövs?

Ett gott syfte skulle göra hela stöldgrejen lite mer uthärdlig.


Vad skönt det vore om jag kunde tänka "nåja, jag jobbar ungefär halva dagen för mig själv och halva dagen för staten men så har vi också utmärkt kvalité och kvantitet när det gäller vård, skola, polis, militär, fattighjälp och så vidare".


Jag önskar att det var så. Problemet är att "staten" (dvs korrupta och makthungriga människor som inte behöver bry sig om att vara sparsamma) har hand om de sakerna, så även om 100% av alla svenskars inkomster skulle dras av i skatt så skulle vi ÄNDÅ inte ha nån jättebra skola, vård, polis, militär, fattighjälp och så vidare...

Inga kommentarer: